Wednesday, February 15, 2012

Ya Allah, Rahmatilah Tokwan Tersayang

0 comments
Ohaiyoo!!!Dah puko 2 pagi...tapi mata ne still xmaw lelap...Tetiba terasa nak menulis di blog...Then, dis story about my lovely grandpa...Isk=(
31 Januari 2012, tepat jam 5.00 petang, aku dapat call daripada abg.long katanya tokwan dah meninggal...
Jantung ne berdegup kencang....Ya Allah, Innalillahi wainna ilaihi raajiun...
Then, pas habis kelas, terus balik rumah sewa pack barang nak balik Baling...
Dalam perjalanan balik tu, menitis gak laaa air mata ne...maw xsedih, syg sgt kat tokwan...tapi Allah lebih syg tokwan...


Sampai di kg.bukit endoi,parit panjang,baling kedah tepat puko 9 malam...then,memang ramai laaa adik beradik,sanak saudara berkumpul...saat paling terharu....tgok keadan sekeliling cukup sugul n sunyi...aku terus turun kereta...terus memeluk jenazah tokwan...Ya Allah...sedih..
Mak duduk disisi tokwan ditemani makjang,maklong nik dll...Nampak jelas di wajah mak kehilangan ayah tersayang...

Byk kenangan aku n tokwan...Kalau direnungkan cukup sayu, Dulu, time kecik2 dulu tokwan suka buat gasing kat aku, then dia ajaq main...teman tokwan pi sawah, n macam2 lagi....dan yg paling aku ingat ialah pesanan tokwan "Yo,kita kena sembahyang walau apapun keadaan kita"
byk lagi la kenangan bersama tokwan..Moga Allah tempatkan tokwan dlm kalangan org2 yg soleh..
Kematian itu kita xkan dapat lari daripadanya....Wallahu'lama

HAJI IBRAHIM BIN MAT HASSAN
AL FATIHAH